
Přejděte včas na Google Analytics 4
Od 1. července roku 2023 již nebude možné využívat současnou službu Google Analytics, konkrétně se jedná o Universal Analytics (UA), s nasazením nové verze Google Analytics 4 (GA4) není na co čekat. Samotný proces migrace sice není až tak složitý, ale pochopení nové verze a sběr dat již může být obtížnější. Nedoporučujeme tedy migraci odkládat na poslední týden v červnu, abyste pak nepřišli o důležitá data a hlavně měli co nejdelší historii (v Universal Analytics je bude možné měřit do 30. 6. 2023). Po přechodu na GA4 se můžete těšit na zcela nový datový model i více možností měření, které si budete moct dokonale přizpůsobit. S rozšířenými možnostmi ale přichází i vyšší nároky na analytické schopnosti uživatelů.
Rozdílné modely přináší rozdílné výsledky
Dalším z důvodů, proč s migrací neotálet je fakt, že pro co nejpřesnější výsledky, zorientování se a pochopení nové verze je nejlepší variantou měření ve verzi UA i GA4 současně. Dokážete tak rychleji novou verzi pochopit a také s ní již, po úplném odstřihnutí UA, budete umět pracovat.
Přechod na Google Analytics 4
1) Vyberte možnost “Asistent nastavení GA4”

2) Vyberte možnost “Asistent nastavení GA4”

3) Klikněte na tlačítko “Začínáme” a vytvořte GA4 službu

4) Poté můžete “Přejít do služby v GA4”

Propojení GA4 pomocí Google Tag Manageru (GTM)
Nejjednodušší cestou, jak přidat GA4 na váš web je pomocí Google Tag Manageru (Správce značek Google). V GTM si vytvoříte novou značku, jako typ zvolíte Google Analytics: konfigurace GA4 a vložíte ID měření.
1) V menu vyberte možnost “Datové streamy”, zvolte konkrétní stream a zkopírujte ID měření

2) Vytvořte novou značku – zvolte typ Google Analytics: konfigurace GA4 a vložte ID měření

Manuální přidání kódu
Pokud chcete GA4 propojit s vaším webem manuálně, tak stačí vložit kód mezi značky <head>, který najdete v datovém streamu – pokyny k instalaci – manuální instalace.

Některé rozdíly GA4 proti Universal Analytics
- Vše na webu se měří jako událost – dříve tomu tak nebylo, byly různé typy akcí. Přináší to mnoho výhod, ale je potřeba se na data dívat jinak.
- Počet návštěv, uživatelů a další metriky nebudou mít stejné hodnoty v Universal Analytics a GA4 z důvodu jiného pohledu na relaci uživatele a jeho chování.
- V GA4 nebudete tolik omezeni počtem konverzí, které chcete sledovat jako KPI (v Universal Analytics jich bylo maximálně 20 na jeden výběr dat).
- Neexistují výběry dat. Vše se řeší v rámci jednoho pohledu.
- Události mají nově neomezeně (na omezení běžní uživatelé nenarazí) parametrů, což přináší velkou variabilitu.
- Je potřeba více pracovat s vlastními dimenzemi a metrikami, jinak budou parametry událostí agregovány a nebude možné s nimi pracovat v průzkumech.
- Je omezený počet přednastavených pohledů na data, tudíž je potřeba si více vytvářet průzkumy a dále s nimi pracovat nebo napojit GA4 na Looker Studio (dříve Data Studio).
- Pro ty z vás, kteří pracují s výpočtem návratnosti investic do reklam, je zásadní, že GA4 začíná pracovat s přesnějším atribučním modelem DDA (data-driven attribution).
- Pro testování nasazení je k dispozici přímo v GA4 debugger.
- Jsou změněné (zrušené) některé nepřesné metriky z Universal Analytics – např. bounce rate je nahrazena lepší metrikou zapojení “engagement rate”.
- V GA4 můžete napojit více datových streamů do jednoho přehledu, tedy např. z mobilní aplikace, webu atp.