BLOG

 
marketing

Mají PPC kampaně v dnešní době vůbec nějaký smysl?

Čas od času se lze sejít s otázkou, zda má vlastně v dnešní době vůbec smysl využívat placené PPC kampaně. Odpověď nebude stejná pro všechny uživatele. Nicméně než se k odpovědi na tuto otázku dostaneme, nejprve si povíme, co to vůbec PPC je.

PPC je zkratka pro „Pay Per Click“. Jde o to, že někde bude umístěna vaše reklama, u které budete platit za každý proklik na vaše stránky. V České republice jsou pro tyto účely nejvíce využívány služby AdWords (Google) a Sklik (Seznam). U těchto služeb je cena jednoho prokliku závislá na míře konkurenčnosti klíčového slova.
Do ppc kampaně nepatří pouze textové inzeráty ve vyhledávání i ale také bannery a videa v obsahové síti, propagace mobilních aplikací a inzerce produktů ve vyhledávání i obsahové části.

Tento způsob reklamy je velice oblíben u nových webových stránek, které je třeba získat návštěvníky a nakopnout nějaké povědomí. PPC kampaně využívají hojně také vysoce konkurenční weby, kde je cíl předehnat konkurenci. V ČR začal fungovat první model PPC reklamy cca od roku 2003. Nejde tedy o žádnou převratnou novinku, kterou by nikdo neznal.

Má to tedy smysl?

PPC

Dalo by se říci, že v poslední době to má smysl čím dál větší. Vyhledávače jako Seznam nebo Google mají z těchto reklam zisk a tak zajišťují, aby uživatelé byli maximálně spokojeni, s tím co si platí. Poslední studie ukazují, že například Googlu se v poslední době výrazně daří přetahovat prokliky z neplacených výsledků na ty placené. U Seznamu to bude zřejmě podobné.

Tento vzrůstající trend lze pochopit protože:

  • reklama není tak agresivně vidět jako dřív
  • reklama je běžnou součástí vyhledávání
  • reklamy jsou větší, mohou tedy lépe oslovit
  • místo tří zápisů se nyní zobrazují čtyři

Má to nějaké „ale“?

Je třeba mít na paměti, že příchod návštěvníka na web ještě neznamená zisk. Návštěvník může stránku okamžitě zavřít nebo přejít zpět na jiný výsledek vyhledávání. Vy tak přijdete o peníze za zbytečný proklik. PPC kampaň se tedy nevyplatí nasazovat v případě odfláknutých stránek, které nepůsobí na první pohled seriózně.

Tento jev okamžitého odchodu může nastat zejména v těchto případech:

  • Vaše stránky se pomalu načítají.
  • Na stránkách není na první pohled vidět obsah který byl hledán.
  • Návštěvníka odradil chybějící SSL certifikát.
  • Stránky mají neatraktivní nebo matoucí vzhled.

Důležitá je patřičná analýza. Vaši PPC kampaň je třeba nastavit správně a měla by mít nějakou hlavu a patu. Sháníte-li pomoc s online marketingem, seo nebo PPC kampaní, neváhejte se na nás kdykoliv obrátit.

Tým ngstranky.cz