Přehled rozměrů fotografií pro Facebook
Existuje řada zobrazení nahraných fotografií na Facebooku v závislosti na tom, zda-li jde např. o úvodní fotografii, běžný příspěvek nebo doprovodnou fotografii reklamy. Ve výsledcích vyhledávání se ale mísí nejrůznější doporučované rozměry, ve kterých se člověk snadno ztratí. Facebook totiž každým rokem dělá ve formátech obrázků několik změn. Pokud si přejete, aby vaše fotografie měly správnou velikost a tím pádem i kvalitu, nepřestávejte číst. Veškeré aktuální formáty jsme se vám rozhodli sepsat do přehledné příručky se shrnující tabulkou.
Rozměry hlavních fotografií
1. Profilová fotografie
Rozměr profilové fotografie firemní stránky se od profilové fotografie osobního profilu nijak neliší. Odlišné je pouze zobrazovaná velikost na různých zařízeních: na obrazovce monitoru se zobrazuje v rozměrech 170×170 pixelů, na smartphonech v rozměrech 128×128 pixelů a na běžných telefonech pak v rozměrech 36×36 pixelů.
- K optimálnímu zobrazování všech těchto velikostí nahrajte fotografii o rozměrech 720×720 pixelů.
2. Úvodní fotografie stránky
Na ploše monitoru se úvodní fotografie stránky zobrazuje v rozměrech 820×312 pixelů, na smartphonech je její šířka 640×360 pixelů. Nejrychleji se načítá jako soubor sRGB JPG, přičemž šířku fotografie činí 851×315 pixelů a její velikost je menší než 100 kB. Ještě lepšího výsledku dosáhnete tím, že použijete soubor PNG. Rozměry pro zobrazení na telefonu jsou 560×312 pixelů , je proto vhodné veškerý důležitý obsah situovat do středu fotografie tak, aby byl plně responzivní.
- Jako úvodní fotografii firemní stránky nahrajte 820×312 pixelů.
3. Úvodní fotografie na osobním profilu
Formát úvodní fotografie se od firemních stránek liší. Pro mobilní zařízení je výška stejná, automaticky se zmenšuje jen šířka na 560px ze středu. Nezapomeňte, že do prostoru úvodní fotografie zasahuje i polovina kulatého formátu profilové fotografie. Je proto vhodné tomu uzpůsobit kompozici fotografie i text.
- Ideální rozměr je pro fotografii na osobním profilu 851×315 pixelů.
4. Úvodní fotografie skupiny
Pokud nechcete na Facebooku vlastní stránku, můžete si vytvořit soukromější skupinu. Ta nemá žádnou profilovou fotku, ale pouze úvodní fotku, kde jsou rozměry také trochu jiné. Facebook ale z této fotografie vytváří náhledové kolečko, myslete proto na to, aby byla fotografie kompatibilní.
- K úvodním fotkám skupiny doporučujeme velikost 1640×856 pixelů.
5. Úvodní fotografie pro události
Mimo stránky a skupiny můžete na Facebooku vytvářet také události. Na těch budou nejlépe vypadat fotografie nebo videa o velikosti 784×295 pixelů.
Hlavní fotografie | Rozměry |
profilová fotografie | 720×720 px |
úvodní fotografie stránky | 820×312 px |
úvodní fotografie na osobním profilu | 851×315 px |
úvodní fotografie skupiny | 1640×856 px |
úvodní fotografie události | 784×295 px |
Velikosti fotografií pro příspěvky na Facebooku
1. Odkaz na webovou stránku
Jakmile do svého příspěvku vložíte odkaz na webovou stránku, Facebook si nejprve načte výchozí fotku z odkazu. Následně vám nabídne možnost fotografii změnit.
- Velikost fotky pro příspěvek s odkazem na webovou stránku je 1200×628 pixelů.
2. Běžný příspěvek
Svůj ideální rozměr mají i běžné příspěvky.
- Velikost fotky pro běžný příspěvek je 94×788 pixelů.
3. Citáty
Lidé v poslední době rádi sdílejí citáty na Facebooku. Pro takový formát velmi dobře fungují čtvercové fotky s hlavním sdělením uprostřed.
- Velikost čtvercové fotky se doporučuje na 800×800 pixelů.
Příspěvky | Rozměry |
odkaz na webovou stránku | 1200×628 px |
běžný příspěvek | 940×788 px |
citát | 800×800 px |
Reklamy na Facebooku
1. Odkaz na webovou stránku
Fotografie s krátkými texty a externím odkazem je nejčastěji používaným formátem reklamy na Facebooku.
- Ideální rozměr pro odkaz na webovou stránku je 1200×628 pixelů.
2. Rotující fotografie
Rotující formát umožňuje ukázat v jediné reklamě až deset obrázků nebo videí s vlastními odkazy – ty následovně uspořádá je do tzv. kolotoče. Tento typ reklamy může mít pozitivní vliv na proklikovost.
- Velikost pro každou z rotujících fotek je 1080×1080 pixelů.
3. Propagace Facebook stránky
Na Facebooku se často objevují propagace stránek, které jsou yvtvořeny přímo na Facebooku.
- Velikost fotky pro propagaci stránky je 1200×444 pixelů.
4. Propagace události na Facebooku
Při propagaci události je fotka o trochu nižší než u běžného příspěvku. Její spodní část je totiž doplněna informacemi o samotné události.
- Velikost pro propagaci události je 1200×444 pixelů.
Reklamy | Rozměry |
odkaz na webovou stránku | 1200×628 px |
rotující fotografie | 1080×1080 px |
propagace facebookové stránky | 1200×444 px |
propagace události | 1200×444 px |
Sháníte-li pomoc s online marketingem, SEO nebo PPC kampaní, využijte našich služeb a kontaktujte prostřednictvím e-mailové adresy info@ngstranky.cz.